Studio recente

riccardo123

Utente
15 Agosto 2008
1,385
0
415

Non so se eravate a conoscenza di questo stuio ma io lo riporto



Effect of Dutasteride on Male Patterned Baldness: Phase III Clinical Trial

Won-Soo Lee, MD

Department of Dermatology Yonsei University Wonju College of Medicine, Wonju, Republic of Korea.

Won-Soo Lee, MD, PhD

Won-Soo Lee is a Professor of Dermatology and Director of Institute of Hair and Cosmetic Medicine at the Yonsei University Wonju College of Medicine in Wonju, Korea. His research interests include hair photoaging, integral hair lipid, hair cosmetology, and hair neurobiology. He has been the recipient of many research grants, awards and honors. He has served as a principal investigator on numerous clinical and experimental studies. Dr Lee is a secretary general of the Korean Hair Research Society, a board member of the Korean Dermatological Association and a member of the European Hair Research Society.

W. Lee, None.

ABSTRACT:

Effect of Dutasteride on Male pattern Baldness: Phase III Clinical Trial

Introduction:

Male pattern baldness (MPB) is a common, androgen-induced, progressive disorder in genetically predisposed subjects. Human skin, sebaceaous glands and hair follicles contain the 5 alpha-reductase (5AR) needed to convert testosterone to dihydrotestosterone (DHT), the primary androgen responsible for MPB. Preclinical and clinical data from Phase I and Phase II trials conducted in MPB indicated that dutasteride is a selective inhibitor of both Type I and Type II 5 AR and is well tolerated at doses up to 2.5mg daily for six months.

Objective:

The aim of the study was to compare the efficacy, safety and tolerability of dutasteride 0.5mg daily with placebo for 6 months in Korean male subjects with MPB in the vertex region, types IIIv, IV and V according to the modified Norwood-Hamilton Clssification.

Materials and Methods:

This is a randomized, double-blind, placebo-controlled, parallel group, multicenter study. One hundred fifty three men, 22 to 49 years old, were randomized to receive dutasteride 0.5mg or placebo daily for 24 weeks. After 24 weeks of drug administration, all subjects were followed up for additional four months.

Discussion/ Results:

There was no significant difference in baseline demographic characteristics between two groups. In terms of primary outcome, i.e. Hair growth assessed by phototrichogram (hair count) in the vertex at 6 months, dutasteride 0.5mg group showed significant superiority to the placebo group as
 

sarev

Utente
8 Giugno 2004
949
1
265
il fatto è che lo studio è durato 24 settimane (6 mesi) mentre gli studi di fase III per l'approvazione della finasteride come trattamento per l'aga sono durati 24 mesi (2 anni), e sono stati condotti su 1553 soggetti contro i 153 di questo studio.

Quindi non è detto che l'FDA sia soddisfatta dei risultati di questo studio.
 

sigma82

Utente
12 Agosto 2009
281
0
265
Ma perchè poi l'hanno fatta a 0,5 mg che è la dose per l'IPB?
Per l'androgenetica dovrebbe essere 0,1 mg e non 0,5 mg.
Mi sa che è uno studio abbastanza inutile.
 

sarev

Utente
8 Giugno 2004
949
1
265
la dose per l'androgenetica non è mai stata stabilita (come puoi leggere anche nella descrizione di questa sezione) perchè la dutasteride non è ancora stata approvata per l'aga.

0,1mg/die *non è* la dose per l'androgenetica.

Giusto per evitare confusione ai nuovi.
 

sigma82

Utente
12 Agosto 2009
281
0
265
So benissimo che non è stata approvata, ma il mio dermatologo quando gli dissi che non volevo più prendere finasteride per via dei sides, mi disse che l'alternativa c'era e mi prescrisse 0,1 mg di dutasteride galenica. Ovviamente non l'ho mai presa e credo che se la prescrive in tale quantità da qualche parte è uscita fuori (convegni, studi, ecc.).
 

vale85

Utente
11 Luglio 2007
253
0
265
per ora si sà solo che non ci sono studi sufficenti e basta... in realtà se leggi gli studi di finasteride hanno fatto anche dei test con 40mg o non ricordo bene 400g per provare a vedere se portava dei sides! ma di certo non hanno approvato dosi del genere quello che voglio dire è che era solo un test quindi non si possono avere delle risposte certe finchè non lo approvano, sempre se lo approvano!
 

sarev

Utente
8 Giugno 2004
949
1
265
quoto vale. Che te l'abbia detto il dermatologo in questo caso non significa nulla, finchè non viene indicata una dose da un ente preposto sono tutte teorie, e può andare bene tanto 0,1mg/die quanto 0,5mg, ecc.

per farti un altro esempio, hasson&wong (riconosciuti a livello mondiale) consigliano una dose diversa da quella del tuo dermatologo, ma non è che perchè la consigliano loro quella sia la dose giusta, per ora medici diversi hanno opinioni diverse e ogni opinione vale quanto le altre.

L'importante è che sia chiaro che non esiste una dose approvata per l'aga, sono intervenuto perchè il tuo messaggio poteva generare confusione da questo punto di vista.
 

sigma82

Utente
12 Agosto 2009
281
0
265
Si meglio non creare confusione.
Comunque linko questo studio che non so quanto sia recente:
http://www.bernsteinmedical.com/resources/Dutasteride-Finasteride.php